top of page
contactless_edited.jpg

Rozwiązania płatnicze w Twojej firmie

W naszych portfelach zadomowiły się karty debetowe i kredytowe, a wielu z nas do płacenia wykorzystuje telefony. Nowoczesne formy płatności bezgotówkowych okazują się wygodniejsze od banknotów i bilonu, które przy kasie potrafią przysporzyć niemałych problemów.

Oferujemy terminale płatnicze i kasy fiskalne od najlepszych dostawców takich usług w Polsce.

63_edited.png

Chcesz odzyskać pieniądze przy zakupie kasy fiskalnej?

Zapytaj mnie jak to załatwić ;)

Czy to jest istotne?

Liczba kart płatniczych wykorzystywanych w Polsce przekroczyła 40 milionów. To oznacza, że na statystycznego Polaka przypada już więcej niż jedna karta. Wprawdzie klienci nadal najczęściej płacą banknotami i monetami, ale niektórzy z nas nie mają ich nigdy przy sobie. 

Konsumenci cenią karty płatnicze i płatności mobilne za wygodę, którą nie zawsze zapewnia gotówka. Jakich sytuacji uniknie klient (a wraz z nim – sklep), rezygnując z płatności gotówkowych?

Sytuacja 1 - Może być bez grosika?

Od kiedy do polskich sklepów wkroczyła psychologia, coraz trudniej uświadczyć cen w „równych złotych”. Coś, co mogłoby kosztować 5 zł, zwykle kosztuje 4 złote i 99 groszy. Zdaniem naukowców, ta groszowa różnica sprawia, że dany towar wydaje nam się wyraźnie tańszy, bo w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na pierwsze cyfry w cenie.

Taka polityka cenowa ma jednak swoje konsekwencje, kiedy w grę wchodzi płatność gotówkowa. Gdy większość cen ma „groszową” końcówkę, kasjer przyjmujący zapłatę w banknotach, a nawet bilonie musi każdorazowo wydać resztę w groszach. Prędzej czy później drobnych monet zaczyna brakować, a klientom wydaje się, że kasjer nawet nie próbuje ich pozyskać, traktując „brak grosika” jako niepisaną normę. Taki stale brakujący grosz bywa znacznie bardziej irytujący niż wskazywałaby na to jego wartość. Ten problem znika w przypadku płatności bezgotówkowej.

Sytuacja 2 - Można drobniej?

W polskich sklepach i punktach usługowych przybywa terminali do transakcji bezgotówkowych. Na koniec I kwartału br. było ich już ponad 800 tysięcy(2). Napis „płatność tylko gotówką” bywa zatem zaskakujący dla klientów, którzy nie zawsze noszą przy sobie banknoty czy bilon, a u których liczba kart płatniczych w portfelu przewyższa liczbę banknotów. Nie mając przy sobie pieniędzy, mogą wyjść i już nie wrócić lub, w wariancie optymistycznym, udać się do najbliższego bankomatu.

Z bankomatu wrócą zwykle z wysokimi nominałami. Bywa to kłopotliwe zwłaszcza wtedy, gdy planują drobne zakupy za niewielką kwotę. Kasjer, który od kilku klientów z kolei otrzyma banknot o nominale 100 lub 200 zł, w końcu zakomunikuje, że nie jest w stanie wydać reszty. Taka sytuacja nie jest przyjemna ani dla niego, ani dla klientów. Najbardziej zdeterminowani spróbują rozmienić pieniądze gdzie indziej, ale nie wszyscy wrócą – zwłaszcza jeśli w okolicy mogą skorzystać z transakcji bezgotówkowych. 

Sytuacja 3 - Rozmieni mi Pan?

Wspomniane już banknoty o dużych nominałach wzbudzają skrajne emocje. Mogą powodować dyskomfort, gdy powodują opisane już wcześniej problemy z finalizacją zakupów.

Dlatego posiadacze dużych nominałów, którzy preferują banknoty o mniejszej wartości, często próbują rozmienić pieniądze w sklepie. Nierzadko spotykają się z odmową, bo sprzedawca woli uniknąć kłopotów, które czekają go, gdy tylko w kasie zabraknie bilonu lub banknotów o niższych nominałach. Wytrwalsi próbują jeszcze kupić najtańszą rzecz w sklepie, płacąc za nią banknotem o nominale 100 lub 200 złotych, ale dokończenie transakcji w takiej sytuacji zależy tylko od dobrej woli kasjera. Jak widać płatność bezgotówkowa ma duże zalety.

Sytuacja 4 - Dałem 50 złotych

Gdy w sklepie ustawia się kolejka osób z pełnymi koszykami, brakuje czasu na spokojne sfinalizowanie zakupów. Kasjer ma motywację, by jak najszybciej obsłużyć klienta, a ten, nie chcąc blokować kolejnych osób w kolejce, stara się szybko spakować zakupy i za nie zapłacić.

Pośpiech jest złym doradcą, dlatego podczas płatności gotówką niejednokrotnie zdarzają się pomyłki. Klient może źle odliczyć kwotę, a kasjer wydać za mało lub za dużo. Kiedy jedna ze stron odkryje pomyłkę, a druga strona jest przekonana, że nie popełniła błędu, może to prowadzić do napięć i znacznie wydłużyć czas oczekiwania. Ostatecznie nikt nie chce otrzymać reszty z 20 złotych, gdy zapłacił banknotem o nominale 50 zł. Transakcje bezgotówkowe także w tym wypadku pozwalają uniknąć niedogodności w postaci błędów zmęczonego kasjera lub roztargnionego klienta.

Sytuacja 5 - Groszowa sprawa

Portfel wypełniony po brzegi monetami może osiągnąć wagę zupełnie nieadekwatną do ich wartości. Dlatego prędzej czy później jego posiadacz postanowi pozbyć się balastu – zwykle ku zadowoleniu kasjera (drobnych nigdy za wiele), ale ze szkodą dla osób czekających w kolejce.

W zależności od biegłości klienta w dodawaniu, cała operacja może przebiegać względnie sprawnie lub przedłużać się w nieskończoność, z każdą chwilą powiększając frustrację pozostałych klientów. Rozwiązanie? Transakcje bezgotówkowe – karta oraz telefon zawsze ważą tyle samo i nie generują dodatkowej objętości, której nagle trzeba się pozbyć.

 

Bez gotówki, bez problemu

Jeszcze do niedawna opisane sytuacje zdarzały się w naszych sklepach nagminnie. Obecnie, dzięki coraz bardziej popularnym płatnościom bezgotówkowym, mamy z nimi do czynienia coraz rzadziej. Transakcje gotówkowe przechodzą do lamusa, a bezgotówkowe stają się standardem i to z korzyścią zarówno dla klientów, jak i samych sprzedawców.

Evolution Group poleca  terminale płatnicze i kasy fiskalne od najlepszych dostawców takich usług w Polsce z rekompensatą części wartości kasy fiskalnej. Obsługa, doradztwo i wsparcie są na terenie całej Polski. 

Terminal Move 5000

W celu możliwości akceptacji kart płatniczych niezbędnym narzędziem jest terminal płatniczy. Aktualnie w Polsce prowadzony jest przez fundację ,,Polska Bezgotówkowa’’ - program wsparcia obrotu bezgotówkowego. Uczestnictwo w Programie Polska Bezgotówkowa jest bezpłatne. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów do czasu osiągnięcia obrotu na terminalu w wysokości 42 tys. zł w skali 5 miesięcy. Jeśli obrót przekroczy tę kwotę, przedsiębiorcy będą naliczane opłaty zgodne z umową z agentem rozliczeniowym. Przedsiębiorca może otrzymać maksymalnie 1 terminal płatniczy.

Proszę pamiętać że koszty użytkowania pierwszego terminala na danym numerze NIP pokrywa do 5 pierwszych miesięcy (lub przekroczenia na tymże terminalu 42 000,00 zł. obrotu handlowego) fundacja Polska Bezgotówkowa – a więc warto skorzystać z bezpłatnych miesięcy.

Terminal Move 5000 to terminal mobilny/przenośny – bardzo wygodne rozwiązanie, łączność przez

  • GPRS

  • karta SIM

  • WiFi 

  • Bluetooth.

1_edited.png

Nie znalazłeś potrzebnej usługi? 

Zapytaj nas o możliwość.

Jeżeli są Państwo zainteresowani naszą ofertą zapraszamy do kontakty z nami telefonicznie lub mailowo. 

Szybkie pytanie

Rohanov WhatsApp.png
bottom of page